Aloitin blogini paljon myöhemmin kurssin alusta, mutta olen hyvin päässyt vielä kiinni, ja tehnyt jopa enemmän merkintöjä kuin jotkut heti aloittaneet. Olen kokenut blogin teon hyväksi oppimisvälineeksi , jotenkin mielenkiintoista. Kirjan ensimmäisen osan aiheet ovat olleet myös mielenkiintoisia ja sellaisia, että haluaa oppia. Vähän pelottaa miten motivaationi käy, kun tällä hetkellä aloitimme käymään Raamattu osiota läpi.. Kuitenkin tähän asti kaikki on mennyt ok ja olen tätä tykännyt tehdä. Toimintatapani on kirjasta tärkeimpien asioiden ylöspoimiminen, muistiinpanoista sanojen ja asioiden noukkiminen. Huomaan, että mitä enemmän kirjoitan muistiin ja asioita poimin, sitä paremmin ne jäävät muistiin, ja vielä kun ne kirjoittaa tänne. Myös se, että blogilla korvaa osan kokeen tehtävistä tuo lisämotivaatiota. (Muutenkin viimeisellä kouluviikolla, koeviikko, mahdollisena helleaaltona ei oikein enää jaksa kirjoihin paneutua). Olen kokenut systeemin niin hyväksi, että voisin tehdä samanlaista vaikka joka reaaliaineesta, mutta aika ja jaksaminen ei kuitenkaan riitä. Olisi myös kiva, jos muut oppilaat kommentoisivat toistensa blogeja, ja varsinkin olen odottanut opettajalta jotakin kommentoitavaa, esim. miten blogi on sujunut.
Tuli mieleeni pari hauskaa uskontoon liittyvää asiaa, ne ovat kyllä enemmän taikauskoa, mutta uskoa kuitenkin. ;) Meinaan, aina kun nään irronneen ripsen itsellä tai jollain ystävälläni, poimin sen sormelleni, käsken puhaltaa ja toivoa. Ja toinen uskomus on, että jos unet kertovat, ne eivät toteudu. Tämä unijuttu on tuoreempi, mutta ripsi sydeemin uskoa olen käyttänyt jo pari vuotta...